2009. szeptember 18., péntek

Helyzetjelentes a konyhankbol - Lori

Annyit eszek mostanaban, hogy mar nem is kell az ov a farmerjaimhoz. A megszokott sajtos kenyer meg mindig viszi a palmat, de egyre tobb hust eszek (barany, csirke, pulyka), mig a zoldsegeket se vettem meg (paradicsom, salata, porehagyma, uborka), es persze a gyumolcs, amibol minden johet! Par napja anya probakent csinalt lazacos tesztat. Alig hagytam a tanyeromon, ugy izlett!!! Igaz a mai rizotto mar annyira nem csuszott...
Tegnap delutan Rubennek sikerult vegre bealudnia, az egesz napos rinyalasa utan ugy, hogy csak este 9-kor kelt fel. Addig mi tettunk-vettunk, este muffint sutottunk. Na, de hogyan! Anyam hozta elete legrosszabb formajat. Felreolvasva a receptet, egy talba rakta a sutoporos lisztet a tojassal. A tojast onnan felig-meddig sikeresen kihalaszta. A masik talban tovabb dolgoztunk, belerakva a tobbi hozzavalot, mig eljutottunk addig a leirasban, hogy teszta be a formakba es sutes. Nezzuk az eredmenyt, folyekony az egesz!!! Anya gondolvan egyet, hozza adott meg egy kisebb adag lisztet, majd belecsorgattuk a formakba es beraktuk oket a sutobe; lessz, ami lessz alapon. Osszetakaritas... upsz, ott van meg egy tal... mi van benne? Hat a sutoporos liszt:):):) Mig en osszenyaldostam a maradekot, anyam lesulytva allt a konyha kozepen vagy 5 percig, majd csinalt maganak egy pohar boroskolat, leult velem a nappaliba es boldogan olvastunk, rajzoltunk vagy 45 percig, mig eloszor ramert nezni a sutire. Vegulis olyan nagy tragedia nem tortent, eheto volt a muffin, bar a megszokott meret negyede lett. (Es csak a tortenet kereksege miatt: a receptben tenyleg hianyzik az a rovidke mondat, hogy 'keverd ossze a 2 tal tartalmat)
Es az esti remekmuvem: (a baranykanak fuggolegesen vannak a szemei, szaja; a labain meg cipot visel)

A heten eleg sokszor vittem magammal a babam, amikor setalni mentunk. Neki is ugyanolyan elbanasban kellett reszesulnie, mint Rubennek. Bar ma azert megmutattam neki, hogy ki a fonok! A jatszoter fele nagyban magyaraztam a magam nyelven, majd fogtam es foldhoz vagtam. Onnan gyorsan felkaptam es simogatva mondtam neki, hogy 'ohh, dear', mikozben puszikkal halmoztam el es anyanak mutogattam, hogy bibis lett a hasa.

A jatszoteren aztan ismet lezajlott az, ami mar 2 napja is. Egy kisfiu elvette a babam es ugy jatszott vele, mitha a legnagyobb kincse lenne! Anya megkert, hogy hagyjam kicsit, en meg ugyesen szot fogadtam, es nem reklamaltam. Vegul nem is en, hanem anyam akarta visszaszerezni a bebit, mert a kiscsavonak tulsagosan bejott a szemvizsgalat, es anya nem akart egy vak babaval hazajonni.


Itt mar ilyen hideg van, hogy kell pulcsi, kabat is.

5 megjegyzés:

admin írta...

Óóó, hát jól fel kell már öltözni felétek... :-(
És egyébként melyik nyelvet tanulják a gyerkőcök, melyiket használjátok (úgy tűnik, Lori az angolt: "ohh, dear")?
Jó ez a sütés-főzés! Béna szakácskönyet mindenhol lehet kapni. Én egyszer jól megjártam, de akkor nem a könyv volt a balfék, hanem én! Azt hiszem, karalábéfőzeléket csináltam és kb 6 dkg cukor kellett bele. Én meg jól félreolvastam és tettem bele 60 dkg-t! Furcsa is volt, amikor belezúdítottam, hogy nem lesz-e az sok :-p , de beletettem. Aztán Apa felvilágosított, hogy nem 60 dkg kell bele...
Egyébként tényleg nagyon jók a babacuccok! Ha nem kéne az anyagiakat nézni, akkor tudnék ám vásárolgatni! Régebben úgy gondoltam, hogy a kisfiúkat nem lehet olyan szépen öltöztetni, mint a lányokat. De aztán most, hogy fiam van, rájöttem, hogy hű de milyen klassz dolgokat lehet nekik is venni. Tényleg ilyen kockás, csíkos ingecskében, kis kord- vagy farmernaciban stb.. olyan vagányul tudnak kinézni!
Pussz! T.

Kristóf és Maja írta...

Na ti szegények, felétek már beköszöntött az ősz rendesen! Itt szerencsére még 25 fok körül van,csak reggelente van hideg.. De jó lenne ha okotóber végéig élvezhetnénk ezt az időt!
Ügyes a barikád!! Kis rajzművész vagy! Anya meg ne aggódjon, ilyen kis malór minden sütögetővel előfordul ám! Anya reméli nem a jövő hétvégére sütött tortánál fog vele ilyen előfordulni,mert apa szülinapjára nem akar egy félig sikerült remekművel előállni. :)

Olivia ℇ Alexandra írta...

Tényleg nagyon ügyesen rajzolsz! A múltkor is nagyon tetszett, mikor repülőt és lufikat rajzoltál. Mikor megláttam a képet, én is rohantam a rajztáblámért és én is nekiálltam lufikat rajzolni. Majz szólok anyunak, hogy rakja fel őket!
A muffinról pedig csak annyit... hogy mi is jártunk már hasonlóan! (Sőt anyu legutóbb cukor helyett sóval készítette az ananász-habot... de azt ki is kellett dobni úgy ahogy volt!!!)
Pusz

csupella írta...

Tee,én itt mutogatom a remekműveimet,mikor a tiéd sokkal szebb!:)Ez a bari tökéletes:)
Örülök,hogy jó az evőkéd,de én azért a cucut nem cserélem holmiféle gyümikre:)
Anya nagyon szuper muffint sütött.:)Az én anyám biztos,hogy mindet betolta volna még így rendszerhibásan is:)
pusz

csupella írta...

A zsíros ruha,nagyon hasznos fel nem szakadó köhögésre.Mi úgy szoktuk csinálni,hogy szalvétára teszünk zsírt,felmelegítjük annyira,hogy kellemesen meleg legyen.Mellkasra helyezzük,majd teszünk fölé valamilyen zsírfogót,plussz törülközőt,hogy melegen tartsa.Nekem most segített.
A szobák színe:piros,narancs,sárga,és zöld,hogy olyan kis vidám legyen:)